Wednesday, September 8, 2010

mungkin ramadhan terakhir kita

Bismillah

Desa Rishah. 9 September, day after my birthday. 1.45 pm

In few hours, saya akan berangkat balik kampung ngan family. pufh. penat ni nak drive jauh lagi sekali. haish. sebab keta waja abah dah tak muat sumbat kami adik beradik, terpaksa saya drive my kancil. hoho. yes. this may be ramadhan yang terakhir buat saya atau buat kita semua. im not sayaing that we r gonna die in few days... its just the quotation taht our life is short than what we expected. dan saya mengharapan ramadhan ni, amalan amalan saya diterima n alhamdulillah, my goal tuk khatamkan quran tertunai jugak. violah. dah bertahun saya berusaha habiskan quran dalam bulan ramadhan, baru ramadhan kali ni saya berjaya. alhamdulillah.

memungkinkan bahawa ini adalah yang terakhir buat saya n maybe buat kita semua, saya mengharapkan ramadhan kali dapat jadikan saya berubah manusia yang lebih baik. kalu baik sikit dari pagi tadi pon it is good enough. haha.since my birthday was yesterday, ada sedikit terdetik dalam hati nak berubah menjadi 'sesuatu' manusia yang lebih baik di mata org lain. haha. i never change anyway but i relly hope so.

n esok adalah aidilfitri, it is typical to say selamat hari raya n maaf zahir batin.haha. kawan kawan, sahabat sahabat, saya banyak silap, saya banyak salah dan saya banyak dosa. maafkanlah naa.. saya manusia biasa yang tak punya apa2 kelebihan dari korg walau sekelumit pun. kita sama, sebagai seorg hamba Allah yang ingin bertaqwa.
  Ketika hati ini pernah berburuk sangka,
ketika lidah ini berkata dan membuat luka,
dan ketika diri ini pernah berlaku jahat dan dosa,
aku mohon maaf sebesarnya,
semoga pintu maaf sentiasa terbuka.

Selamat Hari Raya. Moga diampun segala dosa.

Livestrong.

1 comment:

Farahalina.Rosli said...

dimaafkan! ;) bila ina mntak maaf kt dhue, dia ckp, "it depends" ;(