Tuesday, August 24, 2010

Rumah dah siap, pahat masih berbunyi

Bismillah…

Mahallah Bilal, 5.15 am, 15 Ramadhan

Mungkin betul atau kemungkinan besar perasaan saya jer.Kan kan. Memanglah, takde sapa yang bisa perfect dan takde sapa yang bisa jadi yang terbaik dikalangan yang terbaek. Even kita org yang paling hebat pun, ada lagi org yang lebih hebat dari kita.

Jadi, saya rasa betullah apa yang saya lalui sejak kebelakangan ni, adalah kafarrah buat saya. Dan kebetulan pulak bulan puasa, sangat-sangatlah Allah nak uji saya dan suruh saya jadikan pekerjaan ni seikhlas mungkin kerna Dia tahu, kalu memang saya ikhlas, besar ganjaran dia. Tapi akhirnya, saya admit yang saya gagal dalam ujian ni.

Sebab apa, sebab program dah habis, saya masih dengar bunyi2. Mungkin salah saya kot tak sempat tutup suiz speaker pagi semalam. Huhu.
Salah satu benda yang saya dapat amek iktibar dari apa yang saya lalui ni, adalah banyak bersabar (walaupun ada kalanya sabar saya hilang sebenarnya). Huh. Karenah birokrasi, politik kotor dikalangan VIPs VIPs universiti, persatuan pelajar yang tak bertindak sebagai sesuatu yang pelajar2 tak dapat rely on, org2 bawahan yang back stabbing (this is the most thing yang saya sangat tak sangka) dan banyak lagi. Yang penting, lepas ni jgn terlibat lagi yer Daniel. Huhu.sorry to say. this is just my feeling.

Takpelah, apa apa pun saya redha dengan apa yang terjadi, ko pahat la sampai patah pun alang rumah tu, ko hammer la dinding tu sampai pecah, ada aku kesaaah??!!!

Ni lah kafarah buat saya, dan saya byk2 terima kasih pada kawan saya yang selalu mengingatkan saya yang segala yang berlaku ni adalah kafarrah yang Allah nak bagi atas segala kejahatan yang saya dah lakukan sepanjang hidup saya. Apa yang penting, saya masih mampu terima dengan redha sebab saya tahu, Allah takkan membebankan saya dengan sumtg yang saya takkan mampu tanggung.

Terima kasih, terima kasih dan terima kasih.

Livestrong.

p/s : Saya sanggup on laptop n tulis entry ni pepagi buta for the sake of tak nak solat subuh pukul 8 lagi macam semalam.haha.

3 comments:

ain farahain said...

ceh
rupanya korg masih perlu dikejutkan subuh
apsal x bgtaw jak
:P

syfadh said...

mengadu2 mcm pompuan cket2 nak mengaduvebr

izzatghazali said...

haha..

aku suka gile komen syed..

=)